26°C آفتابی
اوقات شرعی
 
       
      • مدیر آمار، تحلیل و ارزیابی عملکرد : حسین عبدالله زاده
        مدیر آمار، تحلیل و ارزیابی عملکرد : حسین عبدالله زاده
        حسین عبدالله زاده
        مدیر آمار، تحلیل و ارزیابی عملکرد
        دانشجوی دکترا - فوق لیسانس مدیریت بهبود روش ها و تشکیلات-دانشجوی دکتری مدیریت -
        تلفن تماس :36006132
        رایانامه :abdolahzade-h@mashhad.ir
        شرح وظایف
        شرح وظایف :

         

        معرفی

        این مدیریت یکی از چهار مدیریت معاونت برنامه ریزی و توسعه می باشد. ماموریت اصلی این مدیریت در حوزه آمار تامین و ارائه آمارهای روزآمد، قابل اعتماد و متناسب با نیازهای اطلاعاتی شهروندان، پژوهشگران، برنامه ریزان و تصمیم گیرندگان عرصه مدیریت شهری در حوزه ماموریت شهرداری مشهد مقدس و در بخش ارزیابی عملکرد شهرداری می باشد. برنامه ریزی به منظور ایجاد بانک اطلاعات آماری به روز جامع و کارآمد، طراحی و ایجاد و پیاده سازی ساختار بانک اطلاعاتی براساس استانداردهای مربوطه، طراحی نظام گردش آمار و اطلاعات ، پشتیبانی اطلاعاتی و آماری از حوزه های مختلف شهرداری از طریق ارائه گزارشهای تحلیلی، ایجاد نظام طبقه بندی تحلیل و کنترل اطلاعات و بررسی تطبیقی با برنامه های شهرداری از جمله وظایف این مدیریت محسوب می گردد. سه گروه آمار و سرشماری، گروه تحلیل و پردازش اطلاعات و ارزیابی عملکرد به عنوان زیر مجموعه های این مدیریت، مجموعه این وظایف را به انجام می رسانند.

        رویکردهای این مدیریت در سال جاری به شرح ذیل تعیین شده است:

         

        رویکردهای حوزه ماموریتی آمار:

        1. جلب اعتماد و تقویت باور مدیران به آمار

        2. معرفی و استقرار نظام آمار های رسمی

        3. توسعه آمارهای ثبتی

        4. توسعه داده ها و آمارهای مکانی

        5. توسعه دسترسی به اطلاعات از طریق موبایل و داشبوردهای مدیریت

        6. پردازش، شاخص سازی و تجزیه و تحلیل داده های خام و تبدیل آنها به اطلاعات مورد نیاز مدیران

        7. انجام تحلیل های مساله محور وکاربردی

        8. استقرار نظام تهیه و انتشار گزارشات آماری (ماهانه، فصلی و سالانه)

        9. ییگیری استقرار تشکیلات واحد آمار و اطلاعات در مناطق و سازمانها

         

        ماموریت مدیر آمار ، تحلیل و ارزیابی عملکرد:

        1- استقرار و راهبری نظام جامع آماری شهرداری، با تکیه بر سایر عناصر نظام برنامه ریزی، به منظور بهبود عرضه بهینه، بهنگام، گسترده و با قابلیت دسترسی همیشگی آمار و اطلاعات

        2- ایجاد، بروزرسانی و نگهداری بانک های اطلاعاتی و پردازش آمار و اطلاعات مورد شهر و شهرداری از طریق بکارگیری سیستم های اطلاعاتی بهینه

        3- طراحی و بکارگیری نظام صحه گذاری بر آمار و اطلاعات ، با هدف ارتقاء کیفیت آمارهای ثبتی

        4- استقرار و راهبری نظام تحلیل اطلاعات و داده کاوی، جهت دستیابی به تحلیل های متناسب با نیاز های شهرداری

        5- طراحی و استقرار نظام مدیریت عملکرد سازمان شهرداری در ابعاد راهبردی، تاکتیکی و عملیاتی، با بهره گیری از سیستم هاو سامانه های جامع و یکپارچه ضمن همکاری و بهره گیری از توان فنی و تخصصی سازمان فناوری اطلاعات وارتباطات

        6- طراحی، تدوین و استقرار نظام یکپارچه کنترل پروژه، مبتنی بر برنامه، بودجه، فرآیندها، تشکیلات، فناوری اطلاعات و ارتباطات، آموزش ، پژوهش و ...

        7- ارائه نتایج پایش و ارزیابی، در راستای اصلاح سیاست ها، برنامه ها، فرآیند ها، اعتبارات و...همچنین تدوین گزارشهای کلان عملکرد ادواری

        8- استقرار و راهبری نظام اولویت سنجی، نظرسنجی و رضایت سنجی بر خط شهروندان، با تکیه بر نقشه راه نظام برنامه ریزی شهری، در جهت هم افزایی و بهبود رضایت شهروندان